SYM TRIO MOTORS
Odabir skutera

Kupovina prevoznog sredstva, bilo to automobil ili motocikl, možda nije u istom rangu kao kupovina, recimo, nekretnine koja će vam postati dom, ali je činjenica da gotovo nikoga ne ostavlja ravnodušnim te da je vrlo često uzrok mnogih neprospavanih noći pre donošenja konačne odluke.

Kako da odaberete pravi skuter za vaše potrebe?

Naročito je „emotivna“ situacija kod budućih vlasnika dvotočkaša jer su oni, po nekom nepisanom pravilu, strastveniji kada je u pitanju vožnja, a samim tim, nešto je drugačije i razmišljanje prilikom odabira prevoznog sredstva.

I dok kod automobila budući vlasnici pažnju uglavnom obraćaju na opremu i raspoloživ prostor, ponekad i performanse, kod motocikala i skutera, izuzetno je bitna tzv. sinergija vozača i mašine jer kvalitet, pa i bezbednost vožnje, umnogome zavisi od toga kako ste se „saživeli“ sa vašim dvotočkašem.

U nastavku ćemo pokušati da vam barem na neki način pomognemo pri odabiru i odluci koji bi skuter bio najbolji za vaše potrebe, naravno, nakon što ste se finansijski “uklopili u priču”, te na šta biste trebali da obratite pažnju pre nego što novu „makinu“ izvezete iz prodajnog salona.

DSC_9597

SYM TRIO MOTORS

Za šta ćete koristiti skuter?

DSC_9597
Iako možda na „prvu loptu“ deluje kao besmisleno pitanje, odgovor je često daleko kompleksniji od onog „pa, za vožnju, naravno“. Drugim rečima, nije isto ako ćete većinu vremena provoditi u urbanim sredinama, probijajući se kroz gradske gužve ili ako morate svakog dana da iz prigradskog naselja putujete na posao, vozeći se regionalnim putevima. Posebna je priča ako vam je skuter ujedno i jedino prevozno sredstvo, pa sa njim planirate da se otisnete i na godišnju odmor.

SYM TRIO MOTORS

Symphony S 50

Ukoliko ćete najviše vremena provoditi u urbanim sredinama, onda se kao najpraktičnija i najekonomičnija rešenja nameću skuteri relativno male zapremine, do 50 „kubika“, kao što je Symphony S 50, koje možete voziti sa tzv. PSP dokumentom, odnosno B-kategorijom. Oni vam svojom kompaktnošću i agilnošću omogućavaju da se „provlačite“ i kroz najveće saobraćajne gužve, ali morate imati u vidu da su van urbanih sredina, fudbalskim rečnikom govoreći, na „gostujućem terenu“.

Skuteri veće radne zapremine

Za kombinovanu vožnju gde ćete ponekad morati da odete i na kraće vangradske destinacije, svakako da će praktičnije rešenje biti skuteri nešto veće radne zapremine, recimo od 125 ili 200 kubnih centimetara. U klasi od 125 ccm, izbor je prilično velik budući da ćete moći da birate između simpatičnog Symphony ST 125, modernog Jet 14 ili izuzetno atraktivnog JetX.

Za koji se odlučiti umnogome će zavisiti od ličnih preferencija, dizajnerskih rešenja, donekle i cene, naravno, ali i ergonomije jer ne treba smetnuti s uma da neće baš isti skuter biti „potaman“ osobama različite visine ili težine (o tome nešto kasnije). Postoje tu i neke tehničke razlike, kao što je način hlađenja agregata – vazdušno ili vodeno, što može pomoći pri odluci o kupovini.

SYM TRIO MOTORS

Symphony ST 200

Za neke, „zlatna sredina“ može da bude i nešto snažniji skuter od 200 kubnih centimetara, kao što je Symphony ST 200 koji će vam ergonomski ponuditi isto što i ST 125, ali pružiti više mogućnosti i sigurnosti prilikom vangradskih vožnji.

300 ccm+

Zahtevniji ljubitelji dvotočkaša svakako da će više „ciljati“ na skutere zapremine 300 ccm i više jer sa njima već mogu da se upuste i u ozbiljnija putovanja, naročito ukoliko na takve, duže destinacije, idu zajedno sa „suvozačem“. Dodatna težina putnika svakako nije zanemariva činjenica, a isto tako, treba imati u vidu i komfor te „ciljati“ skuter koji je predviđen za dvoje.

Na vama je odluka da li ćete odabrati skuter retro dizajna, kakav je, recimo HD 300 i biti svojevrsni gradski šarmer ili ćete ipak svoje poverenje pokloniti maksi-skuteru poput Cruisym α 300  koji će sve svoje kvalitete pokazati van urbanih sredina i učiniti vam svaku vožnju krivudavim, regionalnim putevima, avanturom za pamćenje.

Za sve „bajkere u srcu“, koji najčešće i nemaju drugo prevozno sredstvo osim dvotočkaša, kao najlogičniji izbor nameću se „motocikli u telu skutera“ iz Maxsym serije – model 400  kao i „perjanica ponude“ 508 TL  koji će svojom opremom, udobnošću i voznim karakteristikama učiniti da se osećate kao da ste dobili na lutriji.

SYM TRIO MOTORS

Sinergija vozača i mašina

Sinergija vozača i mašina

Nakon prve, izuzetno bitne klasifikacije po nameni, dolazimo i do drugog kruga selekcije koja se po pravilu obavlja uživo, posetom salonu i sedanjem na željeni skuter. Kao što smo već ranije spomenuli, od velike važnosti je, možda čak i presudne, kako se „osećate“ na određenom skuteru, odnosno da li su dimenzije tog dvotočkaša u skladu sa vašim telesnim proporcijama.

Dizajn skutera može biti fenomenalan, oprema bez konkurencije, cena gotovo savršena, ali ukoliko na njemu ne delujete sigurno i niste „svoj na svome“, tada sve gore navedeno pada u vodu. Idealna stvar je svakako i kada prodavac ima nekoliko test-skutera koje možete provozati SYM TRIO MOTORS – ZAKAŽITE TEST VOŽNJU, te videti da li vam odgovara i u praksi, a ne samo dok sedite na njemu.

Sinergija vozača i mašina
Zadovoljstvo koje zna i da košta

SYM TRIO MOTORS

Zadovoljstvo koje zna i da košta

Zadovoljstvo koje zna i da košta

Jedna stvar je kupiti sebi prevozno sredstvo, ali kao što se kod nekih novopečenih vlasnika dešava, iznenađenja znaju da se pokažu kada na red dođu redovni i vanredni servisi. Imajući u vidu garanciju, u prve tri godine ste izuzeti od nekih nepredviđenih izdataka, ali one redovne servise svakako da morate da „pohađate“. U zavisnosti od tipa skutera, različite su i cene održavanja, pa i servisni intervali, što treba imati u vidu prilikom kupovine i na vreme se kod prodavca informisati kako ne bi bilo iznenađenja kasnije.

Ukoliko planirate da svoj novi skuter opremite i nekim dodatnim elementima, kao što je, recimo, kofer ili vetrobran (kod manjih modela koji serijski ne dolaze sa istim), bitno je da znate da li je to moguće ugraditi kod ovlašćenog prodavca SYM TRIO MOTORS – DODATNA OPREMA, kao i da li ćete eventualnom samostalnom ugradnjom nekog od pomenutih delova dodatne opreme, izgubiti pravo na garanciju.

SYM TRIO MOTORS

Servisna podrška

servisna podrška

Izuzetno važna stavka pri odabiru ne samo prevoznog sredstva, već i mnogih drugih proizvoda, jeste servisna mreža i podrška u slučaju redovnog održavanja, ali i vanrednih intervencija. Drugim rečima, ako ćete u slučaju nekog kvara, na rezervni deo čekati nedeljama, vaš skuter biti „van stroja“, a vi biti prinuđeni da koristite usluge taksija, tada sve ono što vas je privuklo određenom skuteru i brendu pada u vodu.

Isto tako, lokacija ovlašćenog servisa u odnosu na vaše prebivalište može biti od velike važnosti jer svakako da nije svejedno ukoliko servis postoji u blizini, idealno baš u vašem gradu ili do najbližeg servisa imate više od stotinu kilometara, i to još u regionu u koji gotovo nikako ne zalazite. Tada se, prostom računicom, cifre održavanju značajno uvećavaju i postavlja pitanje rentabilnosti te mogućnosti razmatranja drugih, boljih opcija.

servisna podrška