Gotovinsko plaćanje

Iako se u današnje vreme ne praktikuje toliko često kao drugi tipovi plaćanja (lizing, kredit), gotovinsko plaćanje je, zapravo, najjednostavniji i najlakši način da postanete vlasnik novog skutera.
Kada pričamo o gotovinskom vidu plaćanja prilikom kupovine skutera, mnogi smatraju da tu i nema puno toga da se kaže, imajući u vidu da je zaista znatno jednostavniji način plaćanja u odnosu na, recimo, kredit ili lizing. Međutim, nije baš sve tako prosto kako se na prvi pogled čini, te je od velike važnosti da se ispoštuje nekoliko stavki kako bi kupac iz prodajnog salona otišao zadovoljan. Kako, zapravo, izgleda celokupan proces kupovine?
sym_gotovinsko_placanje (1)

SYM TRIO MOTORS

Šta je sve potrebno?

sym_gotovinsko_placanje (1)
Kada klijent dođe u prodajni salon SYM skutera i prateće opreme, te nakon razgovora sa prodavcem, odabere željeni skuter, konfiguriše ga, kao i eventualnu dodatnu opremu (kaciga, vetrobran, kofer, itd.), otvara se upit u prodajnom programu gde se unose podaci o kupcu (ime i prezime, JMBG, adresa, broj telefona, itd.) kao neophodni elementi za kreiranje fakture.

SYM TRIO MOTORS

Proces plaćanja

sym_gotovinsko_placanje (4)

U upit se, takođe, unosi i iznos za uplatu, kojeg čini cena skutera u evrima sa plaćanjem u dinarima po srednjem kursu NBS na dan uplate, kao i eventualna dodatna oprema, sa cenom izraženom u dinarima. Nakon toga, kupac ukupni iznos plaća na kasi i dobija fiskalni račun. Ukoliko je kupac pravno lice, pre štampanja računa, neophodno je uneti PIB firme kako bi se dobio gotovinski račun.

Na fiskačnom računu nalazi se i broj isečka, koji je važan za fakturisanje jer za registraciju skutera nije dovoljan samo fiskalni račun već je neophodna i faktura sa svim iskazanim informacijama o vozilu (broj šasije, broj motora, snaga, zapremina, nosivost, itd.), na kojoj mora da se nalazi i već pomenuti broj fiskalnog isečka, kao dokaz da su faktura i fiskalni račun u direktnoj korelaciji.

sym_gotovinsko_placanje (4)
sym_gotovinsko_placanje (5)

SYM TRIO MOTORS

Registracija i pruzimanje skutera

sym_gotovinsko_placanje (5)

Nakon izdavanja fakture, klijent dobija kompletnu dokumentaciju neophodnu za registraciju skutera, te može otići sam u SUP i završiti proces registracije, može pomenutu dokumentaciju odneti u agenciju za registraciju koja će to završiti umesto njega ili, ukoliko je sa područja Novog Sada, naš sektor logistike uslužno može da mu odradi uslugu registracije.

Sa klijentom je moguće dogovoriti i način isporuke – jedna opcija je da skuter stoji u prodajnom salonu, obezbeđen, dok kupac ne dobije registarske tablice i registracionu nalepnicu dok je druga opcija isporuka na teritoriji grada i bliže okoline, na kućnu adresu, u dogovoreno vreme.